vrijdag 10 januari 2014

Bestralen

Vanmorgen lekker vroeg uit bed gegaan om op tijd bij het RIF te kunnen zijn. Om negen uur hadden we al een afspraak en om kwart voor negen stonden we al voor de deur. Ik vond het knap van onszelf.  Gelukkig werden we al om half tien bij de dokter binnen gelaten. Na een uitgebreide anamnese kreeg ik nog een CT-scan en ben ik ingemeten voor de bestralingen die volgende week donderdag gaan beginnen. Het worden vijf zware bestralingen. Ik ben blij dat we nu een datum hebben. De dokter heeft nog wel gewezen op de risico's die het met zich meebrengt. Het bestralingsgebied ligt vlakbij de alvleesklier, lever en nieren, dus de kans dat die beschadigen is altijd aanwezig. Ik neem het risico toch maar dacht ik.
Vanmorgen visite gehad van oudcollega's Bart en Jos. Erg gezellig geweest, dus de hele ochtend in de touwen geweest. Vanmiddag dus wel even een lekker middagdutje van vier uur gedaan. Had ik wel verdiend. Vanavond maar lekker rustig een filmpje kijken. Collega Pietsje, van Ginny, is ook nog even gezellig op bezoek geweest. Ginny gaat even patat halen, want het eten mag er niet bij inschieten.
De pijn heb ik nog steeds wel aardig onder controle, ik denk dat ik het wel uit hou tot de bestraling tot de bestralingen effect hebben. Het is een beetje schipperen met de hoeveelheid opiaten, maar ik kom een heel eind. Mijn pillendoos heeft wel wat minder kleur gekregen dan in eerdere dagen. Ik heb weleens via Facebook een foto gepost, waarop nog allemaal vrolijke kleurtjes te zien waren, maar ook dit is me afgenomen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten