donderdag 26 december 2013

Koorts

Vanmorgen zou ik opgenomen voor mijn chemo. Het was mooi gepland, dan kon ik namelijk op oudjaarsdag weer naar huis. Dat leek mij helemaal goed, maar helaas. Dit plannetje is in duigen gevallen. Gelukkig kan ik goed omgaan met teleurstellingen. Gisteravond kreeg ik echter weer koorts thuis. De koorts liep op richting de veertig graden, dus heb ik maar even gebeld met het UMCG. Zoals verwacht riepen die dat ik meteen wel die kant op mocht komen. Ik moest me eerst melden op de CSO, dat is Gronings voor SEH, oftewel spoedeisende hulp. Tweeënhalf uur op de CSO doorgebracht, voordat ik naar de afdeling kon en antibiotica kreeg. Dit was trouwens wel een primeur. Ik was nog nooit als patiënt op de CSO geweest, alleen voor mijn werk. Dat was overigens wel veel leuker.
De dokters hadden vannacht nog een goed idee. Ik moest nuchter blijven, omdat de maag-darm-leverarts misschien nog wel een ERCP wilde doen vanmorgen om eventueel mijn stents in mijn galwegen te vervangen. Aangezien mijn leverwaarden allemaal goed zijn, leek het mij al stug dat dit de oorzaak zou zijn. Maar goed, het betekend wel dat ik vanaf gisteravond weer nuchter moest blijven. Dit is niet echt bevorderlijk voor mijn groei. Dit gaat namelijk wel erg goed. Drie weken geleden woog ik nog 56 kilo. Nu ben ik al weer 59,5 kilo. Het jammere van zo'n nuchtere periode is dat je meteen weer gewicht inleverd. Gelukkig zijn de dokters het er net om kwart over twaalf over eens geworden dat ik niet meer nuchter hoef te blijven, omdat ze geen ERCP gaan doen. Nu de sondevoeding weer aan en even snel een boterhammetje eten met een traktatie van het ziekenhuis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten