donderdag 26 december 2013

Vervolg koorts

Om kwart over twaalf mocht ik weer eten, maar om half één kwam de verpleegkundige al met de mededeling dat ik weer nuchter moest blijven. De dokter kwam om half drie en had de mededeling dat ik weer mocht eten. Ze weten ook niet wat ze willen hier. Ik moest net nuchter blijven, omdat ze nu het billoom (opeenhoping van gal in mijn lever) willen draineren met een naald. Geen lekkere ingreep, maar zo kunnen ze het in ieder geval ontlasten en zal er minder druk op staan. Sinds vijf dagen heb ik forse pijn in mijn lever en waarschijnlijk komt dit door het billoom. Door de drainage kunnen ze de druk eraf halen en de eventuele ontsteking weg laten lopen. Ze kunnen dan meteen goed onderzoek doen naar de inhoud van het billoom. Op de scan en echo was uiteraard niet echt te zien wat het precies is. Als ze de inhoud eruit halen, kunnen ze veel beter bepalen wat het nou precies is. Nu gaat de radioloog het waarschijnlijk morgen bij mij doen. De maag-darm-leverartsen vonden het plekje te moeilijk. Ben erg benieuwd hoe het gaat. Zal wel weer een plek zijn die niet te verdoven is en het is hier waarschijnlijk te moeilijk om je even onder zeil te brengen. We shall see.....
Ik weet ook nog niet wanneer de chemo begint. Eerst moeten ze dit probleem oplossen. Wie weet duurt dit zo lang dat ik alsnog met oud en nieuw met tijdelijk ontslag kan en dat ze twee januari pas met de chemo gaan beginnen.
Er zijn de afgelopen week ook wel leuke dingen gebeurt. Het is niet allemaal kommer en kwel. Eergisteren was ik even op bezoek bij mijn schoonmoeder. Na een slokje sap werd ik misselijk. Ik probeerde het goed weg te zuchten, maar toen het toch mis ging, snelde mem naar de keuken voor een teiltje en net op tijd kon ik ruim een liter maaginhoud eruit werken. Tot mijn verbazing zat mijn maagsonde er ook bij. Heel vervelend zou je denken. Maar op zich was het wel prettig. Ik heb een paar uur zonder maagsonde rondgelopen. Dit was erg aangenaam kan ik vertellen. Eindelijk gewoon je eten weg kunnen slikken en niet die vervelende slang in je slokdarm. Lekker gedoucht zonder de sonde en mijzelf voor het eerst weer eens goed kunnen scheren. Ginny was om kwart over elf klaar met werken en ik zou haar toch ophalen, dus ben ik iets eerder naar de Tjongerschans gegaan. Samen hebben we de nieuwe sonde er in één keer, zonder problemen, weer ingebracht. Ik geloof dat ik er aan begin te wennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten