zondag 1 december 2013

Nuchter

De chemo van gisteren is goed gegaan. Het duurde wel erg lang. Ze begonnen netjes om negen uus 's morgens, maar om 22.30 uur zat het er nog steeds niet allemaal in. Gelukkig heb ik vandaag de korte versie van 12.00 uur tot 21.00 uur. In het eerste uur kreeg ik Ifosfamide met Mesna en dan vanaf  13.00 uur alleen maar Mesna.
Vanmorgen werd ik wakker met pijn in mijn buik en rug. Weer precies in de galwegen. Een heftige stekende pijn. Toen de dokter dit te horen kregen werden er weer meteen maatregelen genomen. Uiteraard extra morfine slikken, maar ook stoppen met eten en sondevoeding. Erg jammer, omdat ik net weer aan het opbouwen was. Maar de pijn, gecombineerd met de stentwissel had er eventueel op kunnen duiden dat mijn alvleesklier ontstoken zou kunnen zijn. Gelukkig was dit niet zo en waren mijn bloedwaarden met betrekking tot mijn alvleesklier goed. Nu mag ik dus weer de sondevoeding opstarten. Heel jammer, want ik kan weer gewoon op de laagste stand beginnen. Zo word ik nooit de dikste van de afdeling natuurlijk.
Verder is het hier gewoon weekend. Lekker rustig overal en voor ons patiënten gewoon weer een dag die je af kunt vinken. AJAX had vandaag niet zoveel moeite met ADO. Feyenoord heeft PSV even op zijn plek gezet en FC Utrecht heeft zijn eerste uitzege gehaald. Best een positieve dag dus vandaag. Morgen dag drie van de chemo. Als ik die er op heb zitten zitten we op de helft. Donderdag het laatste stukje van de kuur er in en dan hopelijk direct naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten