maandag 9 december 2013

Update

Het is al weer een paar dagen dat ik iets van me heb laten horen. Het is niet zo dat er niks is gebeurt, maar we hebben op ons nieuwe plekje nog geen internet. Vodafone is overal 4G netwerken aan het uitrollen, maar bij ons in Haskerhorne is 3G al niet eens te ontvangen. Nu zijn we op controle in het UMCG, dus kan ik tijdens het wachten even mijn blog bijwerken.
Toen ik thuis kwam vorige week zat ik in mijn chemodip. Gelukkig is het op dit moment weer een stuk beter met me. De dip is weer over. Ik voel me niet topfit, maar de ergste bijwerkingen zijn weer voorbij. Donderdag kwam ik thuis en vrijdagochtend zat ik al weer in het ziekenhuis. Deze keer was het niet het UMCG, maar het fantastische Tjongerschans die mij hulp bood. In de ochtend was mijn sonde verstopt geraakt en zelfs met de hulp van Elsbeth, die ik maar even gebeld had omdat Ginny aan het werk was, kregen we het niet voor elkaar om de sonde weer aan de gang te krijgen. Erg jammer, want dat betekende dat ik naar het ziekenhuis moest voor een nieuwe sonde. Uiteraard heb ik meteen gebeld met de afdeling oncologie van de Tjongerschans. Ik had niet erg veel zin om helemaal naar Groningen te moeten voor het verwisselen van een simpele maagsonde. Gelukkig vond dokter van Rees, mijn hematoloog uit Heerenveen, het goed om dit op de spoedeisende hulp van de Tjongerschans te laten doen. Toen de neussonde er in zat, kreeg ik nog even bezoek van dokter van Rees en de heer Ijbema, verpleegkundige van de afdeling oncologie. We hebben even leuk bij kunnen praten. Enkele uren later was ik weer thuis, in het bezit van een nieuwe sonde.
Vandaag te horen gekregen hier in het UMCG dat mijn bloedwaarden aan het dalen zijn. De chemodip in mijn bloed is nu begonnen. Donderdag in de Tjongerschans nog even bloed laten prikken. Vrijdag heb ik telefonisch een afspraak met mijn dokter in Groningen om te kijken of we nog een bloedtransfusie moeten doen voor ik weer word opgenomen.
Nu gaan we weer met de taxi terug naar Haskerhorne, lekker naar ons plekje in Haskerhorne om aan te sterken voor de volgende kuur weer begint.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten