vrijdag 15 november 2013

Redelijke nacht

Het lijkt heerlijk weer buiten. Vannacht een redelijk goede nachtrust gehad. Geen last van de buurman en maar drie keer wakker om te plassen. Ben ook pas om half negen opgestaan, heerlijk luxe voor hier in het ziekenhuis. Ik voel me weer een stuk fitter dan gisteren.
Alle controles lijken wel goed. Straks nog even de uitslagen van mijn bloed. Hopelijk kan het infuus dan weer nog wat naar beneden. De sondevoeding loopt nu op 1500 ml en dat gaat ook goed, erg blij mee. De sonde op zich verdraag ik ook steeds beter.
Vandaag ook een nieuw infuusnaaldje laten zetten. Het werd weer dik, rood en pijnlijk. Dit is al de vierde keer dat ik flebitis (aderontsteking) heb gekregen door het infuus, maar wat wil je ook met al die troep die er doorheen gaat. Ze komen straks met een flebitiszalf, nog nooit gehad, ik ben benieuwd of het werkt. Wel weer vervelend, want elke keer als ik flebitis heb gehad sneuvelt er een bloedvat. Hij wordt hard en daarna is het niet meer zo goed aan te prikken. Gelukkig heb ik er nog wel een paar over.
Gisteravond begonnen mijn galwegen weer pijn te doen. Ik was sinds de ochtend naar beneden gegaan met de dosering van de morfine. Dit was achteraf waarschijnlijk toch niet zo'n briljant plan, maar we hebben het weer teruggedraaid, dus hopelijk trekt het weer weg. Gelukkig kon ik de pijn opvangen met wat snelwerkende morfine, altijd handig als je nog wat bij de hand hebt. 
Vanmorgen onverwacht bezoek gehad van mijn buurman uit Haskerhorne. Vanmiddag komt Ginny nog even met Marieke op bezoek en vanavond zou mijn dochter ook nog even komen. Druk, maar het wordt een gezellig dagje vandaag.

2 opmerkingen:

  1. Hey hoi!

    Ik hoorde al van Steffen dat je deze week aardig ziek bent geweest. Klote man, je voelde je zondag nog zo 'goed'! Hoop dat je snel weer wat aansterkt en naar huis mag! Heel veel sterkte! Liefs Ypie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt gezellig! Heb je in elk geval weer wat andere mensen om je heen dan degenen die in het ziekenhuis werken.

    BeantwoordenVerwijderen