woensdag 27 november 2013

Tweede opname

Daar lig ik dan weer. Eerst zou ik op een vierpersoonskamer komen. Daar heb ik zo'n hekel aan. Je komt niet aan je rust en de hele tijd is er visite en drukte om je heen. Dit heb ik aangegeven bij de verpleging en die hebben geregeld dat ik weer op mijn oude plek kon. Dezelfde kamer, hetzelfde bed, heerlijk....
Vandaag moest ik mij rond tien uur melden, dus om elf uur was ik hier en kon meteen door naar het lab om bloed te laten prikken. De uitslagen waren goed kreeg ik net te horen, tenminste voor mijn doen dan. Wat omhoog moest is omhoog gegaan en wat naar beneden moest is ook gezakt. Morgenmiddag gaan ze mijn stents vervangen. Vanavond rond twaalf uur gaat de sondevoeding uit, zodat ik zeker nuchter ben. Ik ben erg benieuwd wat ze allemaal tegenkomen, want mijn leverwaarden waren weer goed doorgedaald. Er moet een tijd komen dat ik weer zonder stents kan, ze zitten me altijd in de weg en doen me pijn, dus ik ben ze liever kwijt dan rijk.
Als morgen alles goed gaat geven ze mijn lichaam even rust en gaan ze zaterdag beginnen met de R-VIM kuur, ik zal nog weleens uitleggen wat dat inhoudt. Die duurt zes dagen, dus theoretisch zou ik dan donderdag weer naar huis kunnen. Ik kreeg net van de dokter te horen dat ze al tijdens deze kuur  mijn stamcellen willen gaan verzamelen voor de stamceltransplantatie. Het is wel een prettig gevoel dat ze er bovenop zitten, maar het zal wel weer een heel druk weekje worden.
Toen ik de man naast mij net vroeg wat hij had, zei hij dat hij kanker had.... Schrok me dood, had ik niet verwacht op deze afdeling zeg!! Ik heb verder maar mijn mond gehouden, we hebben het er vast wel een keer over deze week denk ik.
Ik zal zo eerst weer eens lekker aan de voedzame maaltijd hier en dan sluit ik maar even mijn ogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten