vrijdag 8 november 2013

Tegenvaller

Ginny en ik bereiden ons al weken voor op een zeer langdurige opname hier in het UMCG. Vandaag hebben de hematologen besloten om de kuur, die ik aanvankelijk zou krijgen, niet door te laten gaan. Dat voelde best als een tegenvaller voor ons. Een double hit lymfoom wil je zo hard als mogelijk je lichaam uit trappen, maar mijn galwegproblemen zijn door het lymfoom nog zo ernstig, dat mijn lever die kuur niet aan kan. Als ze die kuur al zouden geven moeten de doseringen zo naar beneden aangepast worden, dat het niet meer effectief te noemen is. Heel jammer, maar ik ben blij dat ze zo kritisch mijn situatie beoordelen.
Nu hebben ze besloten om mij een R-DHAP / R-VIM kuur te geven. Ook geen licht kuurtje, maar iets minder intensief dan de kuur die eerst gegeven zou worden. De kuur duurt inclusief het voorspoelen zes dagen per keer. De bijwerkingen zijn vervelend, maar we gaan er helemaal voor!!! Het voordeel is dat ik geen diep veneuze lijn hoef voor deze kuur en dat ik tussen de kuren door naar huis mag om te herstellen. Daar ben ik dan wel weer heel erg blij mee.
Na de derde kuur gaan ze stamcellen verzamelen voor mijn stamceltransplantatie, die ik na deze hele kuur ga krijgen. Erg spannend allemaal, het wordt nu mijn vierde chemokuur en ik hoop dat deze nu korte metten maakt met dat kreng in mijn lichaam en dat ik dan een lange periode ziektevrij mag zijn.
Vanmorgen ook nog de diëtiste op bezoek gehad. Ze wil me aan de sondevoeding, omdat ik toch wel heel veel ben afgevallen de laatste maanden. Van de tachtig kilo die ik woog zijn er nog maar ruim zestig over... Dat is niet veel. Om te voorkomen dat ik toch aan de sonde moet, zal ik me de komende tijd nog extra gaan concentreren op mijn voeding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten