donderdag 28 november 2013

Uitgeslapen

Vandaag maar eens lekker uitgeslapen voor ziekenhuisbegrippen. Ik heb een redelijke nacht gehad. Vanmorgen kwamen ze geen bloed prikken, wat al heel bijzonder is bij mij en ik kreeg ook geen ontbijt, omdat ik nuchter moet blijven voor de stentwissel van vanmiddag. Tegen de stentwissel zie ik niet zo erg op. Het is immers al de vijftiende of zestiende keer dat ze dit gaan doen en ik lig toch lekker te slapen als ze bezig zijn. Het vervelendste is nog het wakker worden. Dit gaat vaak gepaard met veel pijn. Ik heb met de sedatieverpleegkundige nu af kunnen spreken dat hij niet zo voorzichtig hoeft te zijn met de Fentanyl (soort morfine), omdat mijn gewenning nogal hoog ligt, heb ik grotere hoeveelheden nodig. Hij zou er rekening mee houden, dus daar vertrouw ik maar op.
Ik ben wel benieuwd naar wat ze tegenkomen. Theoretisch gezien zou de tumor al een heel stuk kleiner moeten zijn, want mijn leverwaarden blijven maar zakken. Dat wil zeggen dat er nu voldoende ruimte zou moeten zijn om mijn gal af te voeren. Normaal bij een stentwissel komt er altijd een vieze dikke drap uit de galwegen zetten als ze de stents verwijderen, ik hoop dat dit nu ook anders is. Misschien kunnen ze wel de keuze maken om kleinere stents te plaatsen ofzo, ik ben heel erg benieuwd....
Vanmorgen komt Ginny nog even langs, gezellig!! Gaat de tijd lekker snel. 's morgen ben ik ook altijd fitter dan later op de dag, dus dat is ook gezelliger voor Ginny. Valt ik niet steeds in slaap enzo. Heb ik trouwens al verteld dat Ginny en mijn dochter Marcissa allebei voor hun opleiding een module hebben gehaald? Ik ben zo trots als een pauw. Marcissa heeft de eerste module van haar HBO creatieve therapie gehaald en Ginny de laatste module van haar spoedeisende hulp opleiding.
Ik heb trouwens nog steeds geen last van haaruitval, had verwacht dat dat al weer zou beginnen. Erg jammer, want dat betekend dat ik me toch nog moet gaan scheren deze week.........

1 opmerking:

  1. Hoi Wim,
    Karin hield ons natuurlijk al goed op de hoogte over alles wat er met je aan de hand is. Maar nu volgen wij ook jouw blog. Wat kan je goed schrijven! Wij denken aan je.
    Groet uit Utrecht van Rita en Tereska

    BeantwoordenVerwijderen