woensdag 13 november 2013

Rituximab

Vanmiddag zal ik mijn Rituximab krijgen en dan zit de kuur er al weer op. Ik voel me een stuk beter vandaag. Het eten blijft binnen en ik voel me fitter. Ik zit nu te wachten op het lab, ze waren vanmorgen vergeten bloed af te nemen, dus dat moet nog even. Als de bloeduitslagen goed zijn, gaat de maagsonde er in. Ze komen vanmiddag ook nog even een ECG (hartfilmpje) maken, omdat ik nog steeds een bradycardie (langzame hartslag) heb van rond de veertig. Dat dit komt door de Zofran lijkt nu wel uitgesloten, omdat ik dit al twee dagen niet meer gebruik en de halfwaardetijd dus al lang verstreken is. Het kan een bijwerking zijn van de Cisplatine of door mijn nierfunctie, we zien wel, ik heb er op dit moment niet echt last van.Ik hoop ook dat mijn nierfunctie weer wat verbeterd is, zodat de infuuspomp weer wat lager kan. Gelukkig plas ik het allemaal goed uit, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Hoe verzinnen ze het trouwens, om platinum te gebruiken om iemand te behandelen?
Verder gaat het zo zijn gangetje. Net weer een blokje gelopen en dat gaat nog steeds goed,  merk wel dat mijn conditie iets is achteruitgegaan, maar het valt me niet tegen. Vannacht gedroomd dat ik weer helemaal beter en fit was. Heerlijk gevoel, maar helaas was het maar een droom. Ik kan niet wachten tot het zover is, dat ik weer gewoon de dingen kan doen, die ik wil doen. Zonder de beperkingen, pijn en ellende die ik nu steeds ervaar. De gedachten aan de betere tijden, die komen gaan, houden me wel op de been. Ik hoop aankomende de zomer, tijdens skûtsjesilen, maximaal te kunnen genieten van de sfeer en de wedstrijden. Afgelopen jaar heb ik helaas alleen Grou mee kunnen maken, dat was een supergoeie dag, die ik later wel weer terugbetaald heb, maar toen heb ik echt wel kunnen genieten.

1 opmerking: